Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Chování zákazníka na trhu s uměním
Mičková, Markéta ; Milichovský, František (oponent) ; Mráček, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá motivacemi subjektů poptávky k nákupu uměleckých děl. První část práce se věnuje teoretickým východiskům problematiky chování spotřebitele a také prostředí trhu s uměním. Druhá polovina práce se zabývá analýzou výsledků dotazníkového šetření, pomocí kterých definuji jednotlivé segmenty zákazníků. V závěru práce předkládám doporučení, která vycházejí z výsledků analýzy. Cílem bakalářské práce „Chování spotřebitele v oblasti uměni“ je na základě analýz vlastností a chování charakterizovat zákazníky/spotřebitele na trhu s uměním a doporučit, jakým způsobem s nimi nejlépe komunikovat a oslovit je.
Budování značky v umění: Případová studie Damien Hirst
Mai, Binh Thanh ; Ježková, Tereza (vedoucí práce) ; Konrádová, Marcela (oponent)
1 Budování značky v umění: Případová studie Damien Hirst Bakalářská práce Autor práce: Binh Thanh Mai Studijní program: Mediální a komunikační studia Vedoucí práce: Mgr. Tereza Ježková, Ph.D. Rok obhajoby: 2023 2 Abstrakt Tato bakalářská práce se věnuje fenoménu brandingu a jeho využití v uměleckém sektoru, a to konkrétně na osobní značce Damiena Hirsta. V teoretické části je kromě definic pojmů souvisejících s praktickou částí práce také popsán brandingový mechanismus a postup tvorby osobní značky ve světě umění. Dále jsou identifikovány největší značkové galerie, muzea a aukční síně. Praktická část práce je zaměřena na obsahovou analýzu širokého spektra informačních zdrojů, které popisují Hirstův život, osobnost a dílo, jejímž cílem je popsat vnímání a budování umělcovy osobní značky. Z práce vyplývá, že Hirst uměl využít příležitosti pro budování své značky, a to díky svému porozumění uměleckému trhu a konzumní společnosti. Také si uvědomoval nutnost sebepropagace skrze média, která často využíval pro budování své značky. Práce dále rozebírá Hirstovu roli jako brand manažera s cílem šokovat a přitahovat pozornost. Cílem práce je poskytnout vhled do role brandingu ve světě současného umění a přispět k pochopení toho, jak mohou umělci využít svou osobní značku k dosažení úspěchu a uznání.
I Am The One Who's Gonna Steal Your Job
Ilič, Risto ; Houser, Milan (oponent) ; Mazanec, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce I Am The One Who’s Gonna Steal Your Job se zabývá přechodným obdobím života mladého umělce, který sní o kariérní realizaci ve svém oboru. Přemýšlí jak toho dosáhnout, když si uvědomí že často i méně etablovaný malíř může prodávat své obrazy v řádech tisíců korun, protože se dají jednoduše komodifikovat a v důsledku umístit v interiéru. Rozhodne se tak opustit jemu blízkou sféru tvorby a pokusí se uplatnit na trhu s tradičními uměleckými médii, avšak za pomocí umělé inteligence a marketingu. Pro vizuální inspiraci nejde daleko, jelikož se pokusí recyklovat a deformovat obrazy (takzvaný vizuální smog) z výlohy protější večerky. Práce se věnuje problematice nástupu umělé inteligence v oblasti výtvarného umění, věčné otázce etiky autorství uměleckého díla a jeho autenticity, ale také třeba otázce uplatnění absolventů vysokých uměleckých škol na trhu práce. Jedná se tak nejen o subverzivní analýzu trhu s uměním, ale také o úvahu na téma poptávky, role současného umění ve vztahu k uměleckému trhu a o pozici umělce participujícího na tomto trhu.
Wilhelm von Bode and the International Art Market: the Unpublished Correspondence with Rudolphe Kann and Joseph Duveen
Watrelot, Michaela ; Zlatohlávek, Martin (vedoucí práce) ; Winter, Petra (oponent) ; Vlnas, Vít (oponent)
Wilhelm von Bode a medzinárodný trh s umením: nepublikovaná korešpondencia s Rudolphom Kann a Josephom Duveenom. Predkladaná dizertačná práca sa zaoberá problematikou Európskeho a Amerického medzinárodného trhu s umením a ich vzájomných vplyvov na prelome 19.a 20. storočia, prezentovaných z pohľadu Wilhelma von Bodeho, svetovo uznávaného znalca umenia a vtedajšieho riaditeľa Berlínskych múzeí a to primárne skrze optiku jeho vzťahu so súkromným zberateľom Rudolphom Kannom a dílerom Josephom Duveenom. Svojho času bola zbierka Rudolpha Kanna jednou z najvýznamnejších súkromných zbierok v Európe avšak nikdy jej nebola venovaná v odborných kruhoch systematická pozornosť. Predkladaná práca preto predstavuje najkomplexnejšiu snahu o rekonštrukciu zbierky od čias vydania Bodeho katalógu z roku 1907. Wilhelm Bode sa aktívne podieľal na jej budovaní, o čom svedčí aj veľké množstvo doposiaľ nepublikovanej korešpondencie medzi Bodem a Kannom, ktorá tvorila základ odborného výskumu k predkladanej práci. Keď díler Joseph Duveen v lete roku 1907 kúpil celú zbierku tohto popredného parížskeho zberateľa a následne takmer všetky diela predal do Ameriky, otázky konkurencieschopnosti Európskych zberateľov a verejných inštitúcií boli stále naliehavejšie. Na príklade osudu vybraných diel sa podarilo objasniť ako boli...
Chování zákazníka na trhu s uměním
Mičková, Markéta ; Milichovský, František (oponent) ; Mráček, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá motivacemi subjektů poptávky k nákupu uměleckých děl. První část práce se věnuje teoretickým východiskům problematiky chování spotřebitele a také prostředí trhu s uměním. Druhá polovina práce se zabývá analýzou výsledků dotazníkového šetření, pomocí kterých definuji jednotlivé segmenty zákazníků. V závěru práce předkládám doporučení, která vycházejí z výsledků analýzy. Cílem bakalářské práce „Chování spotřebitele v oblasti uměni“ je na základě analýz vlastností a chování charakterizovat zákazníky/spotřebitele na trhu s uměním a doporučit, jakým způsobem s nimi nejlépe komunikovat a oslovit je.
Wilhelm von Bode and the International Art Market: the Unpublished Correspondence with Rudolphe Kann and Joseph Duveen
Watrelot, Michaela ; Zlatohlávek, Martin (vedoucí práce) ; Winter, Petra (oponent) ; Vlnas, Vít (oponent)
Wilhelm von Bode a medzinárodný trh s umením: nepublikovaná korešpondencia s Rudolphom Kann a Josephom Duveenom. Predkladaná dizertačná práca sa zaoberá problematikou Európskeho a Amerického medzinárodného trhu s umením a ich vzájomných vplyvov na prelome 19.a 20. storočia, prezentovaných z pohľadu Wilhelma von Bodeho, svetovo uznávaného znalca umenia a vtedajšieho riaditeľa Berlínskych múzeí a to primárne skrze optiku jeho vzťahu so súkromným zberateľom Rudolphom Kannom a dílerom Josephom Duveenom. Svojho času bola zbierka Rudolpha Kanna jednou z najvýznamnejších súkromných zbierok v Európe avšak nikdy jej nebola venovaná v odborných kruhoch systematická pozornosť. Predkladaná práca preto predstavuje najkomplexnejšiu snahu o rekonštrukciu zbierky od čias vydania Bodeho katalógu z roku 1907. Wilhelm Bode sa aktívne podieľal na jej budovaní, o čom svedčí aj veľké množstvo doposiaľ nepublikovanej korešpondencie medzi Bodem a Kannom, ktorá tvorila základ odborného výskumu k predkladanej práci. Keď díler Joseph Duveen v lete roku 1907 kúpil celú zbierku tohto popredného parížskeho zberateľa a následne takmer všetky diela predal do Ameriky, otázky konkurencieschopnosti Európskych zberateľov a verejných inštitúcií boli stále naliehavejšie. Na príklade osudu vybraných diel sa podarilo objasniť ako boli...
Evaluation of Contemporary art as an alternative investment
Havlovicová, Alice ; Vácha, Lukáš (vedoucí práce) ; Hronec, Martin (oponent)
Bibliographic note HAVLOVICOVÁ, Alice. Evaluation of Contemporary art as an alternative in- vestment Prague 2020. 66 pp. Bachelor thesis (Bc.) Charles University, Faculty of Social Sciences, Institute of Economic Studies. Thesis supervisor Mgr. Lukáš Vácha, Ph.D. Abstract This thesis investigates the investment performance of contemporary art. In order to analyze the risks and returns of the unique art market environment, the reader is presented with the market specifics, trends, and inefficient. The financial performance of contemporary art is estimated by means of extended models of hedonic regression and repeat-sales regression. Both methods allowš for the treatment of volatility of the art market caused by the infrequency of trading, resulting in two monthly contemporary art market indices. The in- dices are estimated based on auction results of contemporary art spanning from 2003 to 2015, including all artworks sold at least once, which presents a general overview of the contemporary art market. In line with the academic literature on the topic of art investment, the results suggest lower returns of contemporary art than traditional financial assets. Volatility and Sharpe ratios differ in the two indices. Based on the resulting price indices, we conclude that contempo- rary art presents moderate returns...
Analysis and Aspects of Art as an Alternative Investment and its Price Determinants
Mozolikova, Alica ; Benáček, Vladimír (vedoucí práce) ; Moravcová, Hana (oponent)
V tejto bakalárskej práci skúmame potenciál umenia ako altematívnej investície. Na začiatku sa v krátkosti venujeme historii trhu s uměním, po ktorom následuje přesná analýza štruktúry uměleckých trhov. Zaoberáme sa rizikami, ktoré ovplyvňujú správanie na trhoch podliehajúcim informačnej asymetrii. Potenciál umenia ako investície porovnáváme s ďalšími alternatívnymi formami, ktorými sú zlato a víno. Napriek vefkej neprehfadnosti uměleckých trhov, sa stále váčší počet dát sprístupňuje širokej veřejnosti, vďaka ktorým móžeme prezentovat' o niečo jasnější pohfad na súčasný stav trhu s uměním. Postupné nás k diskusia vedie k zásadnej otázke, závisí hodnota umenia výhradně na subjektivných 1'udských preferenciách a na špekuláciách? Detailně rozoberáme intemé aj externě faktory vplývajúce na hodnotu umenia, a následné aj na jeho cenu. Snahou ekonometrickej analýzy aukčných výsledkov je odhalit' objektivně cenové determinanty uměleckých diel. Výsledky ukazujú, že každý z cenových determinantov, z ktorých najvýraznejšie sú aukčný dom a miesto aukcie, ovplyvňuje predajnú cenu umenia do inej miery. Osobné preferencie a subjektivná radost' z diela majú vefakrát, bez ohfadu na cenu, zásadný vplyv na hodnotu umenia. Klasifikácia JEL KPúčové šlová E-mail autora Email vedúceho práce A22, C25, D44, F23, M20, Z10,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.